Lederkurs for ungdom mellom 15 – 19 år

Lederkurs for ungdom del 1

• Sted: Idrettsskolen Numedal folkehøgskole
  • Tid: helga 20.-22. september 2019.
  • Oppstart kl.18.00 på fredag og slutt kl. 14.00 søndag.

Bryr du deg om idrett og ungdom? Er du mellom 15 og 19 år og har lyst til å bli en bedre leder? Vil du være med på utviklingsarbeid i klubben din? Gjennom en morsom og intens helg har du, sammen med andre ungdommer, muligheten til å lære masse om hvordan du kan bli en bedre leder. Noen stikkord er:

• Teambuilding
  • Ledelse og lederrollen
  • Idrettens organisasjon
  • Kommunikasjon
  • Selvtillit
  • Ungdom i sentrum
  • Idrettens forandringsverktøy
  • Retorikk

Du må være medlem i et idrettslag for å delta. Etter kurset skal du ha praksis i idrettslaget. Husk derfor å gjøre avtale med eget idrettslag før du melder deg på kurset. Det blir også en oppfølgingssamling som er obligatorisk. Plass til maks 35 stk.

Kurslærere: Therese Kielich og Sigurd Roestad jobber som kurslærere innenfor ungdomskursene LFU og Aktiv365 i Buskerud idrettskrets. Sigurd er også med i ungdomsnettverket til BIK.

Kursavgift: kr. 1000,- per person (faktura ettersendes klubbvis om ikke annet er avtalt)

Meld deg på via MinIdrett.nif.no innen søndag 15. september 2019

Spørsmål? Ta kontakt på mail: Hanne-Kristin.Kvarme@idrettsforbundet.no / tlf: 97735618