Oskar Herland vant første rennet på Snø idag

Det er 3 år siden sist jeg kjørte slalomrenn. Så jeg er selvsagt veldig fornøyd med å vinne første rennet på Snø i dag!...

Har du lyst å lære å stå på ski?

KIF Alpin skiskole er et tilbud til nybegynnere fra 5 år og eldre. Det kreves ingen forkunnskaper for å melde seg på. Vi trener...

Norgescup sammenlagt- Anine på 2. plass!

Vintersesongen for alpinistene ble brått avsluttet, men det ble likevel en bra sesong for de eldste aktive utøverne til KIF Alpin sesongen 19/20. Resultater fra...

Veldig bra gjennomført kretsmesterskap, kvalifiseringsrenn og renn for de yngre

I helgen hadde KIF Alpin en vellykket gjennomføring av kretsmesterskap og kvalifiseringsrenn for Telenorlekene og hovedlandsrennet for de eldre enn 13 år. Lørdag 15....

Vellykket FIS- renn i helgen!

Vellykket gjennomføring av alle 4 FIS/ENL rennene i Funkelia lørdag 8. februar. Det var påmeldt 101 FIS løpere, 50 jenter og 51 gutter, som...

KIF- jenta Anine vant i Junior- NM!

I helgen var det Junior NM i Slalåm og Storslalåm på Norefjell.  Anine Thoresen vant søndagens Slalåm i Jr 2 (U21) og fikk bronse...

Anine hentet sine første EuropaCup- poeng på Kvitfjell!

Styreleder i KIF Alpin, Elsa Giljan, møtte en sliten, men glad Anine Thoresen etter deltagelse i EuropaCup- rennene hun ble tatt  ut til, les...
Laster Arrangementer

Arrangementer Search and Views Navigation

Arrangement Views Navigation

• Ingen events fra Alpint. Prøv å vise hele kalenderen for en fullstendig liste over arrangementer.

Kalender for Arrangementer

mandag tirsdag onsdag torsdag fredag lørdag søndag
+ Eksporter arrangementer

KIF Alpin – skiglede, samhold, glede og mestring!

KIF Alpin er per i dag en alpingruppe med ca. 150 medlemmer på alle alderstrinn, hvor det er en klar overvekt av barn i aldersgruppen til og med 12 år. Klubben er en av Buskeruds største alpingrupper og har et tett samarbeid med Buskerud Skikrets. KIF Alpin arrangerer også skiskole som er et tilbud til nybegynnere fra 5 år og eldre. Skiskolen starter hvert år i uke 1 fram til og med uke 8, med mulighet for å fortsette i grupper etterpå. Vi i KIF Alpin er opptatt av og har fokus på at barna på skiskolen og gruppene får skiglede og opplever samhold, glede og mestring, noe som er viktig for videre utvikling.

KIF Alpin har et strukturert treningsopplegg med mange dyktige skilærere og instruktører for alle treningsgrupper. Treningene for de yngste barna foregår i Kongsberg Skisenter, som er vårt „hjemsted“, mens etterhvert som barna blir større er det mulighet for å reise til andre steder også. Den flotte skibakken „Slalomen“ er vår hovedtreningsbakke, her foregår de fleste treninger for de eldre barna og renn som KIF Alpin arrangerer.

KIF Alpin har et godt tilbud til alle aldersgrupper. Det er mulig for løpere å velge ønsket aktivitetsnivå, dette står nærmere beskrevet under.

I løpet av sesongen arrangerer KIF Alpin ulike renn i Kongsberg Skisenter. Det arrangeres blant annet kvaliksone- og FIS-renn. Det vil også være noen fellesturer for de som ønsker å være med på det, som samlinger på JUVASS, Bama Alpinfestival (Ål), Donald Duck (Hemsedal), Telenorlekene (Sauda), Hovedlandsrenn Oppdal, mfl. Arrangementene vil bli lagt i kalender på denne hjemmesiden, og informeres om i SPOND og Facebook- grupper.

Les mer om du ulike treningsgruppene her

Basisavgift, medlemskontingent, treningsavgift og påmelding

Basisavgiften for sesongen 2020/2021 er 1.800, -, noe som gir et godt basistilbud til alle, dvs. minimum 2 treningsdager per uke. I tillegg kommer medlemskontingent på kr 200,- som gir medlemskap i KIF med forsikringsordning. Denne medlemskontingenten faktureres fra Kongsberg Idrettsforening. Er man med i flere idretter i KIF betaler man denne bare en gang.

Treningsavgifter kommer i tillegg til basisavgift og medlemskontingent for de ulike treningsgruppene, der man velger tilbud for ønsket aktivitetsnivå. Avtaler med treningsavgift signeres via RUBIC. Løpere vil også få tilbud om andre skisamlinger utenfor perioden mot å betale treningsavgift per samling.

Barmarkstrening starter i uke 41 for de minste aldersgruppene (U8 og U10), mens de eldre gruppene følger skoleåret. Skitreningene starter når snøen kommer og fortsetter så lenge forholdene holder seg i skibakken. Heiskort betales av den enkelte, barn under 7 år er gratis, se mer info på Kongsberg Skisenter sin hjemmeside.

Medlemskontingent og priser 2020/2021

MedlemstypeSkitrening (pr uke)Pris
Skiskole11500,-
Videre trening etter skiskole2300,-
Barn U8 (basisavgift. 1.800 + treningsavgift 0 kr)21800,-
Barn U10 (basisavgift. 1.800 + treningsavgift 700 kr)22500,-
Barn U12 Kongsberg (basisavgift. 1.800+ treningsavgift 2.100 kr)33900,-
Barn U12 Kongsberg + samlinger utenbys (basisavgift. 1.800 + treningsavgift 7.600 kr)39300,-
Barn U14/16/18 Kongsberg (basisavgift. 1.800 + treningsavgift 3.500 kr)35300,-
Barn U14/16/18 Kongsberg + samlinger utenbys (basisavgift. 1.800 + treningsavgift 10.000 kr)311800,-
Masters (pensjonister er dekket her)1250,-
FIS- løpere-0,-
Støttemedlem-250,-

Meld deg inn i KIF Alpin via vårt medlemssystem RUBIC.

For å melde på treningsopplegg for aldersgrupper U12 og eldre, se informasjon om treningsoppleggene og meld barnet på her:

(medlemmet må være registrert som medlem i Rubic for å kunne melde seg på løperavtale)

Faktura for basisavgift, medlemskontingent og evt. treningsavgift sendes per e-post.

I medlemskontingenten som faktureres fra Kongsberg Idrettsforening ligger medlemskap i KIF med forsikringsordning.

Det er ingen søskenrabattordning i KIF Alpin. Nye medlemmer faktureres fortløpende så snart medlemskapet er registrert. Alle som melder seg inn i KIF Alpin i løpet av sesongen betaler kontingent og medlemskapet løper til det foreligger skriftlig oppsigelse på e-post

Vi ønsker deg hjertelig velkommen til vår skifamilie, KIF Alpin!

KIF Alpin deler inn i grupper avhengig av alder, ferdighet og aktivitetsnivå.

• U8 – 8 år og yngre
  • U10 – 8-9 år
  • U12 – 10-11 år
  • U14 – 12-13 år
  • U16 – 14-15 år
  • U18 – Juniorløpere

Løpere kan flyttes mellom grupper hvis ferdigheten tilsier det. Dette avgjøres av trenerne.

Hver gruppe har sin egen foreldrekontakt i tillegg til utvalgte trenere med utdanning og erfaring.

Innmelding, treningstider og priser for sesongen 2020/21 finner du her

U8

Dette er alpingruppen fra 5- 7 år, det er her de fleste starter. Nedre alder er avhengig av ferdighet og om foreldre er med i bakken selv og assisterer sitt barn. Etter høstferien, før skitreningen er i gang er det barmarkstrening en gang i uken. Barmarkstreningen er først og fremst lek og moro for denne aldersgruppen. Barmarkstreningen er også en fin måte å bli kjent med de andre i gruppen og lære å bli instruert på trening. Skitreningen i Kongsberg Skisenter starter når snøen har lagt seg og bakkene er åpnet. Treningsdager er mandager og torsdager fra 18:00-19:30.

U10

Dette er alpingruppen for barn i alderen 8-9 år (født 2012-2011). U10 starter også med barmarkstrening etter høstferien, en gang i uken. Barmarkstreningen fortsetter å være lek og moro for U10, med noe mer teknikk og balansetrening lagt inn på treningen. Skitreningen i Kongsberg Skisenter starter når snøen har lagt seg og bakkene er åpnet. Treningsdager er mandager og torsdager fra 18:00-20:00. Det er ikke nødvendig å signere løperkontrakt. Det vil bli arrangert noen feriesamlinger og helgesamlinger i løpet av sesongen. Her kan man melde seg på og betale per påmelding.

U12 Kongsberg / U12 Kongsberg + samlinger utenbys

Dette er alpingruppen for aldersgruppen 10- 11 år (født 2010-2009 sesongen 2020/21), treningskvelder er mandager, onsdager og torsdager fra 18:00-20:00.

U12 Kongsberg passer for de som ønsker å være med på alle treninger og samlinger i Kongsberg. U12 Kongsberg har kveldstreninger i Kongsberg Skisenter, men de er ikke med på samlingene i helger og ferier som legges utenfor Kongsberg. Ønsker man likevel å være med, kan man kjøpe seg inn på samlingene i etterkant. U12 Kongsberg + samlinger utenbys er en gruppe for barn som ønsker et høyt aktivitetsnivå for denne aldersgruppen. De reiser f.eks. på Juvass i høstferien, KIF- samlinger før snøen kommer i Kongsberg, samlinger i Hallingdal, osv.

U14-16-18 Kongsberg / U14-16-18 Kongsberg + samlinger utenbys

Alpingruppen for de eldste nivåene er slått sammen for sesongen 2020/21, og gjelder aldersgruppen fra 12 år og oppover. De har tre treningsdager i uken, med mulighet for å velge aktivitetsnivå for treninger og samlinger i Kongsberg og det som foregår utenfor Kongsberg. U14-16-18 Kongsberg holder seg i Kongsberg Skisenter, mens U14-16-18 + samlinger utenbys også har treninger/samlinger utenfor Kongsberg. Det vil være mulig å kjøpe seg inn på enkeltsamlinger i etterkant dersom man velger bare Kongsberg- treninger/samlinger.

KIF Alpin Masters

KIF Alpin Masters er et treningstilbud for ungdom og voksne som ønsker å prøve seg på de ulike alpingrenene. KIF Alpin Masters har medlemmer med ulik bakgrunn, fra ingen erfaring med alpinkjøring til tidligere aktive utøvere. De mest ivrige i KIF Alpin Masters kjører ulike renn i deres klasse, og det kan man bli med på dersom man ønsker det. Dersom du ønsker å kjøre renn, er det mulighet å være med på veteranserien Norway Alpin Master Series.

Kommunikasjon

Nytt fra i år er at vi går over til RUBIC LagetMitt som ny informasjonskanal. Påmelding/avmeldinger til treninger, samlinger og treningsopplegg gjøres via RUBIC LagetMitt. Det er egne FaceBook- grupper for hver aldersgruppe i KIF Alpin, korte meldinger vil komme her i tillegg til utsendelse av e-post til medlemmene ved viktige beskjeder. Skiskolen vil ha sin egen FaceBook- gruppe.

Styret legger dokumentasjon og referater ut på websiden

Her ligger også utleggsskjema, årsrapport, rollebeskrivelser og andre nyttige ting.

Hovedaktiviteter gjennom året vil du finne i kalender her

Har du meldt ditt barn inn i KIF Alpin, husk å be om å bli medlem i Facebook-gruppen som er aktuell i forhold til aldersgruppe:

KIF Alpin i står for skiglede, samhold, glede og mestring! ☺

KIF Alpin skiskole er et tilbud til nybegynnere fra 5 år og eldre. Skiskolen starter torsdag i uke 1, og fortsetter hver torsdag til og med uke 8 fra kl. 18:00 til 19:30 (med forbehold om at bakken er åpen). Første trening møtes vi foran Skikroa kl 17:30.

Skiskolen avsluttes med en sosial kveld i bakken, der det vil bli servering av varm drikke og pizza til alle barna. For de barna som har lyst å delta i et SpareBank 1- renn (klubbrenn), vil få mulighet til det.

Innmelding

Det kreves ingen forkunnskaper for å melde seg på skiskole. Vi trener på å stoppe, svinge og ta heis. Det er barneheisen som brukes i starten og på slutten tar vi stolheis og grønn løype ned for de som ønsker det. Vi fokuserer på få mestring og ha det gøy på ski!

Kursavgift: kr 1500,-

Deltakere i skiskolen blir automatisk medlem av KIF. Det er mulig å fortsette i KIF Alpin sine grupper etter skiskolen, det vil bli sendt ut en påmelding til treningene videre (les mer om dette under avsnittet „Etter skiskolen“).

Antall løpere begrenses til 60 stk, ved flere påmeldte vil det bli opprettet venteliste. Vi prioriterer også første gangs deltakere. Barn som tidligere har vært med på skiskolen oppfordres til å delta i våre ordinære grupper hvor vi har tilbud for alle aldersgrupper.

Heiskort

Det er gratis heis for barn med skiskolevest på treningskveldene, det samme gjelder foreldre som hjelper barna på skiskolen. Dersom barn eller foreldre skal stå på ski i bakken utenom treningskveldene må det kjøpes heiskort i Skimore Kongsberg.

Minner på at det er påbudt for alle å bruke hjelm i Skimore Kongsberg. Foresatte er pliktet til å være tilstede i bakken sammen med barna.

Publisering av bilder og film

Alle foreldre må skrive under samtykkeerklæring i forbindelse med publisering av bilder og film. Dette gjøres ved innmelding via medlemssystemet.

Etter skiskolen

Dersom barnet ditt ønsker å fortsette i KIF Alpin etter skiskolen, påløper det en avgift på kr. 300,- for å fortsette i treningsgrupper ut sesongen 2021. Det sendes ut en egen påmelding for dette.

Medlemskapet løper til det foreligger en skriftlig utmelding på e-post til KIF Alpin. Som deltaker på skiskole har du ingen dugnadsplikter.

Vi ønsker deg hjertelig velkommen til KIF Alpin, og gleder oss til å stå på ski med deg!

Sponsorer