FIS Oslorunde og forbedring i punkter

De eldste aktive alpinistene i KIF Alpin har deltatt på en rekke renn i Oslo siste uka.

Anine Thoresen fikk to 3. plasser i SSL i Wyller, en 4. i HAkadal og kjørte dessverre ut i Kirkerud. Ca. 80 løpere startet i dameklassen.
Marcus B Nygård kjørte kun i Kirkerud siden han måtte vente på å få lov til å kjøre igjen etter en kuttskade. Han er blant de yngre, men har begynt å klatre seg oppover på listene. Han fikk en 20. og en 21. blant ca. 125 startende. Ene andre omgangen hadde han en av de 10 beste tidene.
Johs Bråthen Herland fikk to 3. plasser (ref ene bildet) i slalom i Kirkerud. Han vant det ene rennet i Hakadal i storslalom med god margin, som ga god forbedring i rennpunkter. .
Etter disse rennene kom det nemlig ut ny FIS ranking liste. Den rangerer alle aktive alpinister, dvs. født 2006 eller eldre, dvs. inkludert Mowinckel, Braathen, osv. Alle våre KIF’ere klatrer oppover. Anine ligger nå aller høyest blant våre som nr 75. i verden blant damene i slalomgrenen. Johs er nå nr. 101 blant herrer i storslalom, og blant verdens juniorer (født etter 2002) er han dermed rangert som nr 3 i samme gren.
Vedlagte bilde viser fra venstre:
Hans Grahl-Madsen (nr. 2), vinner Mikkel Remsøy, så Johs til høyre. som nr. 3.