Flotte resultater og innsats på rangeringsrenn i helgen!

KIF Alpin arrangerte rangeringsrenn i Kongsberg Skisenter denne helgen, SSL lørdag og SL søndag. Lørdag startet med perfekte forhold i Kongsberg Skisenter, minusgrader på natten og gradvis varmere utover dagen der solen tittet fram. Klassene U12 og eldre kjørte løype fra Ormen lange og ned, mens U10 og U9 startet lenger ned i bakken. Søndag våknet vi til snøvær, og takket være det supre bakkemannskapet ble løypene bra når de hadde fått gjort jobben sin. Så tittet solen fram igjen, og det ble fine forhold for løperne.

Dette er et av rennene som er et samlingspunkt for Buskerud Skikrets, ca 90 løpere fra 9 klubber var representert; Geilo IL, Hemsedal IL, Aron Sportsklubb, Drammen Slalåmklubb, Lommedalen IL, Krødsherad IL, KIF Alpin, Ready og Asker (to sistnevnte er ikke i Buskerud Krets). Det er fint å kunne samles til lokale renn og bli kjent på tvers av klubbene. Det ble god stemning med varm saft og pølser i målområdet både lørdag og søndag:-)

Klargjøring av løyper

25 løpere fra KIF Alpin stilte opp, og var representert i alle klasser fra U9 til og med U16. Johs Herland vant sin klasse begge dager, og hadde beste tid totalt både i SSL og SL. Oliver Sæterli og Vetle Helgheim (lørdag)  gjorde også en super innsats i samme klasse som Johs. Vanessa Løver kjørte inn til 3. plass i SL og SSL, kjapt etterfulgt av Vilde Hardangen og Hedda Solberg Spiten i U16- klassen for jenter.

Marcus B. Nygård kom på en flott 6. plass lørdag og søndag i U14- klassen. June Herland (J14) tok 2. plassen i både SSL og SL, og hennes klubbvenninner Eline Myhre og Sara Hauge gjorde også en super innsats begge dager. I U12- klassen for gutter var det Krødsherad og Geilo som dominerte de øverste plassene, men våre løpere i denne klassen gjorde en flott innsats, Oliver Løver, Leonard Peillaud, Sondre Homdrom og Johan S. Wennesland. Elena Maxinova fikk 3. plassen i SL som delte klasse med Sofia Lu Kloed-Sandengen som også gjorde en super innsats i løypa.

Pokaler urangerte

Mye bra kjøring var det også i den minste klassen, der 8 løpere fra KIF Alpin deltok (U9 og U10); Gabriel Peillaud, Katrine Guttormsen, Julie Kaspara D. Lysaker, Kristina Ihler, Leah Neumann, Henrik S. Wennesland, Jonar Grimsson og Oliver Vassbotten.

Gratulerer!

Takk for god service fra Kongsberg Skisenter og dugnadsinnsats fra foreldre!

Se stemningsvideoer fra helgen:

Video lørdag

Video søndag

Resultater for begge dager:

Resultat-Kvalikrenn-SSL-Kongsberg-02.03.2019

Resultat-Kvalikrenn-SL-Kongsberg-03.03.2019