FIS rennet 2021

FIS

3 KIF løpere deltok i Jr NM nylig. Det ble sanket inn flere medaljer enn det vi i KIF har fått på mange år. Takket være god jobbing over tid i klubben har man fått frem mange løpere som hevder seg nasjonalt i junior NM, og på FIS renn rundt om.

Vi håper at dette kan motivere de yngre til å trene videre for å nå målene sine, mens de venter på å få lov til å konkurrere mot løpere fra andre klubber. De som deltok på Jr NM i år fra KIF har vært med i KIF Alpin fra ung alder, reist på samlinger sammen og hatt masse moro underveis.

Anine Thoresen fikk gull medalje i SL på Vassfjellet, og bronse i SSL på Oppdal i Jr 2klassen.

Johs Braathen Herland deltok i Jr (u18) både på Hafjell (SG, U og Kombi), Vassfjellet og Oppdal. Han fikk 4 av 5 mulig medaljer: nr 3 i SG, 2 i Utfor Kombi, nr 2 i SL, nr 3 i SSL, samt nr 8 i utfor.

Oskar Braathen Herland ble nr 10 i SL og nr 15 i SSL i Jr 2 klassen, U21.

I tillegg var vår tidligere KIF løper Carmen Sofie Nielssen (var i KIF fram til U16) med, og oppnådde svært gode resultater i Jr1 klassen: Gull i Kombi, Sølv i Utfor og Gull i SL.