A – laget klar for ny sesong!

A- trener Harald S. Gaard.
Vi har tatt en prat med A-lagets hovedtrener i 4. divisjon Harald Sylfest Gaard, nå som oppkjøringen til en ny sesong er i gang.
Planleggingen av årets vinter tar utgangspunkt i klubbens sportsplan og innspill fra sportslig utvalg. Dette innebærer å også at vi ønsker å gjenspeile klubbens visjon: «Flest mulig – lengst mulig – og best mulig» og verdigrunnlag: «Trygghet – Samhold – Glede» i vårt arbeid.
Vi ønsker å være en utviklingsarena for unge spillere. I første omgang vil det si å løfte nivået på de unge spillerne og utvikle spillere som kan ta steget videre hos klubber på høyere nivå. Klarer vi å gjøre det nødvendige løftet gjennom strukturert arbeid i junior- og barneavdelingen samt jobbe med samarbeidet med videregående skole, så tror vi også at det vil løfte nivået på eget lag.
Oppkjøringen:
I Januar trener vi 3 ganger i uken i Sparebank 1 hallen i tillegg til en gang med futsal i gymsalen på Vestsiden. Det blir seine treninger og ofte i helg. I februar og mars vil vi forsøke å få flere treninger ute på stor bane. I dette tilfellet vil vi måtte leie bane i Vestfossen. En av de største utfordringene med å videreutvikle oss som lag og KIF som fotballklubb er mangelen på treningsfasiliteter vinterstid. I Kongsberg er fotballbanene i praksis ubrukelige fra desember til mars.
Trenerkabal:
Dessverre valgte Vegard Ulleberg og Jørgen Albertsen ikke å fortsette som kapasiteter i trenerteamet. Slik vi har organisert det i år vil hele seniorgruppen (a-lag og rekrutt) trene sammen som en treningsgruppe. Denne treningsgruppen består av alle spillere født 2002 eller tidligere (andre års junior og eldre). Det vil si at 2003 kullet som er første års junior vil være årets juniorlag. Støtteapparatet rundt seniorgruppen ser slik ut pdd:
Oppmann: Odd Hoffart: Trenere: Harald S. Gaard, Bjørn Ulleberg, Roar Aasland:
og Tor Helge Haugo:
I neste artikkel rundt laget vil vi se nærmere på spillerstall og kommende sesong!