Anine Thoresen ble beste junior!

Anine Thoresen fikk premien for beste junior i to renn i europacupen på Kvitfjell denne uken!

Årets europacup i Kvitfjell er nå avsluttet, 12 nasjoner og 65 løpere har vært i aksjon. Det var strålende forhold og knall underlag, melder arrangøren. Dette fikk KIF- jenta Anine Thoresen være med på 🙂

Anine fikk for to uker siden beskjed fra Erik Skaslien, som er landslagssjef for EuropaCup- laget for damer, at hun var tatt ut til to Europacuprenn på Kvitfjell, Super G og Kombislalåm.

Hun sluttet seg til treningen med resten av landslaget på tirsdag ettermiddag og onsdag trente alle landslagene i renntraseén. Anine synes det var både skummelt og veldig morro ut løypen «Mamutten» for første gang i fartsdress og lange ski. Norges lag ble trukket som nest siste lag ut i første treningsomgang, så de fikk litt røffe forhold. Traseén holdt veldig god standard, med trippelt sikkerhetsnett hele veien. Arrangøren er den samme som er ansvarlig for guttas World Cup renn senere i vinter.

For Anine var det Super G på programmet torsdag og kombinasjon fredag. Hun endte på en fin 55 plass i det første Super G rennet. I det andre rennet gikk det enda bedre med en 44 plass bare 2,15 sekund bak vinneren, Elisabeth Resinger fra Østerrike.

Fredag kjørte hun slalåm som en del av Kombien, der Anine til slutt endte på en 41. plass. Vinneren var Anne-Sophie Barthet fra Frankrike, en merittert løper med nesten 200 World Cup starter. Anine vant premien som beste junior i begge rennene! På Kvitfjell deltok hele 12 nasjoner, og flere World Cup løpere, med fullt service team og støtteapparat. Det var et veldig profesjonelt opplegg.

Anine fikk støtte og hjelp av det norske teamet som var lite, men meget bra. Anine synes dette var en fin erfaring og morsomt å få kjenne på nivået.

Anine Thoresen t.v.