Klubbstevne i KIF Turn 12. april

Vi gjennomfører det som en SALTO konkurranse på samme måte som det vil bli på Gymnastikkfestivalen på GOL senere i vår. SALTO betyr ikke at man må ta salto, det er forkortelse for Sosialt, Allsidig, Lek, Turn, Oppvisning.

Alle som deltar skal gjøre 2 øvelser, matte og trampett. Alle gjør øvelser etter egne ferdigheter, dette er ment å være for gøy, og vi skal trene inn på forhånd.

Klubbstevnet er for alle over 6 år, altså Idrettens Grunnstige 1 og 2, Trampett-partiene og Konkurransepartiene. Meningen er at det skal være et uhøytidelig arrangement der alle turnerne fra alle partiene kan møtes, turne sammen og bli bedre kjent og foreldre er velkommen til å se på.

Opplegget er omtrent som følger:
• Stevnet gjennomføres innenfor normal treningstid på torsdag, altså fra kl. 16.00 til 20.00. Selve konkurransen starter ca. 16.30 (når hallen er rigget opp og turnerne varme).
• Trampett-partiene gjennomfører sin konkurranse innenfor ca. normal treningstid. Det er altså nok å være tilstede innenfor normal treningstid, men alle er velkomne til å være med fra kl. 16, og så lenge de vil.
• IG1 turner en gang mellom 18-19, og IG 2 en gang mellom 19-20 (men møt gjerne tidligere!)
• Det vil være 1 konkurransebane for matte og 1 konkurransebane for trampett med dommere!
• Det vil rigges opp flere mattebaner, trampettbaner og aritrackbaner hvor de som ikke konkurrerer kan trene, varme opp og lære nye ting. Alle disse banene vil være bemannet av trenerne, og det blir «fri flyt» for turnerne mellom banene.
• Før hvert parti skal inn å gjennomføre sin konkurranse er det oppstilling i gangen, de deles i 2 og marsjerer inn, halvparten til matte og halvparten til trampett, og så bytter de når de er ferdige.
• Det vil være dommere, men de gir ikke karakter, kun tilbakemelding til den enkelte utøver. Det blir altså ikke rangering. (Mulig at utøvere på konkurransepartiene vil få karakter.)
• Antrekk: Som normal trening, men bruk gjerne konkurransedrakt om du har. (Konkurransedrakt kan kjøpes i hallen så langt lageret rekker, kr. 450,-)
• Påmelding: Nei, det er bare å møte opp, gjerne fra kl. 16 eller til normal tid.

Kan du bidra?

Vi skal bemanne kiosken og satser på å ha kaffe, kake, pølser og brus. Foreldre er velkomne på tribunen, gratis inngang.

Kan noen foreldre bidra? Rigge i hall, hjelpe i kiosk, ta med kake eller annet?
Ta kontakt med medlem@kifturn.no.

Spørsmål?

Spørsmål kan sendes til medlem@kifturn.no eller spør på trening.