Utdeling av hedersmerker

Under årsmøtet til KIF fikk Jan Erik Stensby utdelt KIF sitt gullmerke og Marcel Lesche Vanberg ble utnevnt til æresmedlem.

Begrunnelse:
Jan Erik har vært en fast del av trenerteamet til hopp i flere tiår og fikk tildelt sølvmerket i 2010. Siden det har han jobbet aktivt videre som trener og gjort en fremragende jobb med rekruttene. Jan Erik har utdannet seg til trener 3 og er i inneværende sesong hovedtrener og fast deltaker på våre styremøter. Han er alltid blid, tilstede, hjelpsom, imøtekommende og ikke minst faglig dyktig.

Begrunnelse:
Marcel Lesche Vanberg har bodd på Kongsberg siden 1950, med unntak av syv år da han utdannet seg. Han har vært medlem i Kongsberg Idrettsforening (KIF) i snart 60 år. Skøyter har alltid vært en del av Marcels liv. Hans engasjement strekker seg fra å være aktiv løper, ulike verv i Kongsberg Idrettsforening (KIF), skøytekretsen og Norges Skøyteforbund (NSF) til å være internasjonal starter i hurtigløp i VM, OL og verdenscuper. I 50 år har skøytesporten vært en stor del av hans liv ved siden av jobben, og det har blitt mange stevner, konkurranser og mesterskap som starter i Norge og internasjonalt. Marcel er fortsatt aktiv i skøytestyret og som stevneleder for de årlige nasjonale stevnene KIF skøyter arrangerer i Idrettsparken.

Vi gratulerer!