Olaf Korbu hedret med gullmerke for enorm dugnadsinnsats i KIF Alpin!

Olaf Korbu mottok gullmerke av KIF Idrettsforening på årsmøte 24. april 2019

Vi gratulerer så mye til Olaf som mottok gullmerke på årsmøtet i KIF Idrettsforening i kveld- etter 45 års med dugnadsinnsats for KIF Alpin!

Hans karriere som frivillig i klubben startet i 1974, da han flyttet til Kongsberg. Han har trent ungdom og juniorer hvert år siden da og fram til 2008. Olaf har nådd den høyeste trenerkompetanse (trener D som tilsvarer trener IV i dag). Han har blant annet trent toppalpinister som Atle Skårdal og Einar Thorsen når de var aktiv på midten av 1990- tallet. Dette sier mye om trenerkompetansen Olaf har og som vi har vært så heldige og fått glede av i KIF Alpin.

Olaf har vært rennleder på det årlige FIS- rennet til KIF Alpin fra tidlig på 1980- tallet frem til og med i fjor, så her også sitter han med en genuin kunnskap som KIF Alpin nytter godt av. Han har også holdt mandagstreninger for mammaer og pappaer som vil trene teknikk mens barna er på trening, nå på andre året. Dette setter vi stor pris på!

KIF Alpin er utrolig stolte av å ha en så kunnskapsrik og dyktig trener i klubben.

Takk for all tid du har lagt ned i klubben, Olaf! Vi håper å se deg i bakken i mange år framover!

Det ble også delt ut KIF-stipend på årsmøtet, og KIF Alpin- jenta Anine Thoresen var en av de som mottok stipend. Gratulerer, Anine!

Hilsen KIF Alpin