ODD HOFFART – Honorært lederstipend

Odd ble tildelt NFF Buskeruds honorært lederstipend på lørdag under «Kretstingmiddagen» på Grand hotell, Kongsberg
Odd er en av de STORE laglederne i KIF fotball. Han har fulgt mange lag gjennom årstider fra de begynte som smågutter til de spilte på a-laget.
Odd Har deltatt med KIF lag på Dana cup over 30 ganger. Tatt godt vare på hver eneste spiller som har deltatt – også trenerne og foreldrene!
Utstyr har hatt Odds fokus. Gutta skal ha det beste – rent og pent! Etter kamper tar Odd personlig ansvar for vask av draktene – de hvite shortsene er fortsatt hvite etter 90 min på sølete gressbaner!
Han har vært i styret i KIF fotball, JR Formann og leder av JR og de yngres avdeling.
Odd var en av de som omorganiserte fotballen i Kongsberg. Sammen med Karl Olai Nilsen organiserte de KIF fotball i en distriktsmodell. Et lag i hver klasse, på hver skole, slik at ALLE fikk vært med å spille fotball. Medlemsmassen økta drastisk i KIF fotball!
Odd var i mange år lokalpolitiker i Kongsberg og idretten var hans 1. prioritet!
Han var med å starte KIF gutta– en gjeng ivrige pensjonerte fotballentusiaster som møtes annenhver mandag. Han er ansvarlig for innkalling til møtene, innkjøp av kake, koke kaffe, levere inn tippekupongen og alle dugnadsprosjektene KIF gutta tar ansvar for eller deltar i. Det være seg utlevering av esker dugnadskaffe eller rigging til møbelmesse.
Han har også hatt ansvaret for «kildesortering» i KIFs arkiver.
Odd fikk KIFs sølvmerke i 1984, gullmerke i 1992 og ble æresmedlem i 2006