Møt June og Johs Herland – KIF Alpin

June og Johs Herland

Søskenparet gleder seg til en ny vintersesong med KIF Alpin.
5 spørsmål til June født 2005 og Johs født 2003

Johs trening SL Kvitfjell Nov 2018

1.Hvorfor og når begynte du med alpin?
June; Jeg begynte med alpint fordi jeg liker å være i aktivitet og litt fordi brødrene mine drev med det, startet da jeg var 2 år.
Johs:  Startet da jeg var 2,5 år. Begynte fordi familien min var ofte ute og broren min lekte mye på ski.
2. Har du drevet med andre idretter tidligere?
June; Jeg har prøvd dansing, bølgesurfing, ballett og håndball. Jeg driver nå med fotball, snowboard og alpint.
Johs:  Har drevet med fotball. Har i tillegg drevet med mange andre idretter, men har ikke konkurrert i disse.

3. Hvem er ditt sports forbilde?
June; Mine forbilder er Mikaela Schiffrin, Ragnhild Mowinckel, Marcel Hirscher, Aksel Lund Svindal og Henrik Kristoffersen
Johs: Forbildene mine er Aksel Lund Svindal og Marcel Hirscher.
4. Hva er mest gøy med å drive Alpint som idrett?
June; Jeg liker det fordi jeg er i aktivitet, det er gøy og jeg liker idrettsmiljøet.
Johs:  Det er gøy fordi det er mye fart og spenning.

June trening Aurdal nov 2018
5 .Hva drømmer du om som idrettsutøver, hvis du ser 10 år frem i tid?
June; Jeg ser for meg om 10 år, at jeg kjører renn i Kitzbühel og vinner. (PS: Jeg vet at det bare er menn som kjører renn der, men nå tenker vi 10 år frem i tid.)
Johs; Om 10 år ser jeg for meg at jeg kjører verdenscup. Jeg er på landslaget og vil være en av de beste i verden.

June om basistreningen i høst(som begge har deltatt på), alpin og litt av det hun gjør om sommeren, for å holde seg i «form»:
Jeg syntes treningene har vært morsomme og at jeg får mye ut av dem. De passer perfekt inn i uken min. Om alpin og hva hun liker «best» der:    Jeg liker best å kjøre løyper, siden da tenker jeg at det er renn og da kjører jeg bedre.  Jeg driver med fotball og noen ganger egentrening. På høsten har vi treninger inne og ute med alpingruppa. I sommerhalvåret er vi noen ganger på ski på Juvass. Dersom vi er på ferie i utlandet så surfer jeg.

Vi ønsker June, Johs og KIF alpin lykke til og er sikker på at de får flotte opplevelser gjennom idrettsgleden og fellesskapet som KIF alpin tilrettelegger. Begge har også vært med på KIF sin felles basistrening, rett etter skolen, hver mandag fra 10.september