Korona info

Kjære KIF-spillere og foresatte.
Etter å ha fulgt regjeringens pressekonferanse i dag ser vi at det ikke er noen endringer i hvordan vi skal forholde oss til hverandre i hverdagen, men en sterk presisering på at vi skal opprettholde strenge retningslinjer for sosial omgang og organisert aktivitet.
KIF Fotball ser store utfordringer med å gjennomføre organisert aktivitet innenfor smittevernreglene og «Fotballens Koronavettregler». Styret i KIF Fotball har derfor vedtatt på styremøte den 07.04.2020 at vi foreløpig ikke vil starte opp igjen med organisert trening.
Vi følger med på informasjonen fra Helsedirektoratet og Norges Fotballforbund, og vurderer kontinuerlig situasjonen. Når situasjonen endrer seg til det bedre, vil vi komme med ny oppdatering.
Av samme årsak ser vi oss dessverre også nødt til å avlyse Kongsbergligaen før sommerferien. Det lar seg rett og slett ikke gjennomføre på en trygg og sikker måte for ungene våre. Vi håper å kunne gjennomføre Kongsbergligaens andre halvdel etter sommerferien.
KIF Fotball jobber kontinuerlig med å finne gode alternativer. Vi ser derfor på mulighetene til å arrangere sommertrening mesteparten av skoleferien, hvis forholdene tillater dette. Vi kan ikke si så mye mer ennå, men dette vil være som en kompensasjon for bortfalt trening denne våren. Hvis vi får gjennomført dette vil aktiviteten dekkes av treningsavgiften.
Samtidig oppfordrer vi alle våre medlemmer til å opprettholde sitt medlemskap. Som klubb er vi helt avhengig av treningsavgiften til hver enkelt spiller for å kunne drive med fotball. Vi har forståelse for at dere ikke har fått like mye trening tilbake som i tidligere år, men vi vil frem mot 27. april jobbe hardt med å finne gode løsninger for å kompensere for dette, når og hvordan vi kan starte med organiserte treninger igjen. Vi håper å komme med mere konkret etter 27. april.
Vi understreker at «FOTBALLENS KORONAVETTREGLER» også gjelder for egeninitiert aktivitet og ber alle om å respektere disse. Det er viktig at voksne går foran som et gode eksempel, og at vi som er voksne snakker med barn og ungdommer om dette.
Dette skal vi klare sammen, bare vi drar i samme retning alle sammen. Styret i KIF Fotball ønsker alle medlemmer, foreldre, spillere og fotballglade en riktig god påske. Ta vare på hverandre, og nyt fridagene og det fine vårværet!