Informasjon til deltakere på KIF Alpin skiskole 2020

Først vil vi ønske dere velkommen til KIF Alpin skiskole!

KIF Alpin skiskole er et tilbud til nybegynnere fra 5 år og eldre. Det kreves ingen forkunnskaper for å melde seg på. Vi trener på å stoppe, svinge og ta heis. Skiskolen starter torsdag 2. januar og fortsetter hver torsdag til og med 20. februar. Hvis du ikke allerede har meldt deg barnet ditt på, kan du gjøre dette her.

Vi møtes torsdag 2. januar kl. 18.00 foran Skikroa, her vil trenerteamet komme og møte dere. På første trening starter alle i barnebakken og står på ski noen turer, så vil barna bli delt inn i grupper etter det nivået barna er på.

Hvert barn må ha en voksen som kan være i nærheten når det er skiskole i tilfelle barna trenger hjelp eller trygghet hos en de kjenner. Det kan være kaldt i bakken så det er viktig at barna har godt med klær på. Når det er på det kaldeste kan det være lurt å ha dobbelt sett med ull under skiklærne. Det er også viktig å holde føtter og hender varme, så gode hansker og sokker kan gjøre treningen mye morsommere og gi en bedre opplevelse.

Vi gleder oss masse til å stå på ski med dere og ha det gøy!

Viktig: Alle må ha på seg hjelm, da det er hjelmplikt på Kongsberg skisenter.

Det er gratis heis i barnebakken for barn med skiskolevest. Når gruppene flytter seg til de andre bakkene må det kjøpes heiskort. Barn over 6 år og forelder til alle barn på skiskolen får 50% rabatt på årskort i Kongsberg Skisenter. Barn under 7 år er gratis, her må også foresatte være med.

Hvis dere ikke allerede har skiutstyr, så har KIF Alpin fast 20% på alt av alpinutstyr på G- Sport.