Informasjon om nytt turn-semester. Høsten 2020

Endelig er vi klare for ny turnsesong. Vi håper at treningene i høst kan gå forholdsvis normalt. Noen endringer har det blitt pga Covid 19.

Vårens trening ble brått avsluttet, og så kom vi heldigvis så smått tilbake med trening i juni måned. Vi må leve med Covid 19 i samfunnet i lang tid, og vi håper selvsagt at vi kan klare å holde treningene i gang i hele høst.

Vi må fortsatt ha begrensninger på antall deltakere, og ha fokus på rengjøring og generelle smittevernsregler. Vi følger selvsagt de nasjonale retningslinjene og har utarbeidet våre egne lokale regler for turning i idrettshallen.

Det blir noen endringer i høst, og her kommer viktig informasjon om oppstart.

Overføring til ny sesong

Dersom dere ikke gir beskjed om annet blir barnet overført automatisk til ny sesong. Vi flytter manuelt over barna som skifter parti pga alder. Dersom dere IKKE skal være med videre må dere sende oss melding om det innen 10. september.

Nye medlemmer

Bruk innmeldingsskjemaet til KIF – som dere finner oppe i høyre hjørnet. Vi flytter nye medlemmer manuelt over i parti (Vi kommer på plass med ny ordning at dere kan velge selv hvilket parti dere ønsker plass på). Dere som sendte e-post om innmelding i vår, har stått på venteliste og får ledige plasser fortløpende.

Oppstart:

• Konkurransepartiene: Tirsdag 25.august
  • Alle andre parti: Tirsdag 1. september (for tirsdagspartiene) eller torsdag 3. september (for torsdagspartiene)

Treningene blir på samme dager som vårsemesteret, tirsdager og torsdager. Møt opp ute, og kom gjerne tidlig. Trenerne vil ha opprop og krysse av hvem som er tilstede. Det er nå mulig å bruke garderobene.

Alle som var med i vår er med i høst også! Det vil si at barnet ditt er blitt overført til ny sesong. Du må gi oss beskjed innen 10. september om dere ikke skal være med videre. Barna som nå går over i et nytt parti aldersmessig blir manuelt overflyttet av oss.  Her kan det bli litt feil innimellom – så gi oss beskjed!

Antall personer i hver gruppe

Vi kan være 20 personer i hver treningsgruppe, og dette antallet inkluderer trenere. Der vi har mange turnere, dette gjelder IG 1 og IG 2 må vil dele i to faste grupper.

Foreldre og barn – utsatt oppstart på ubestemt tid

Vi må dessverre utsette oppstarten av dette partiet på grunn av situasjonen med Covid 19. Vi kommer tilbake til når dette partiet kan starte.

De som har gått på partiet og som er eller blir fire år i 2020 kan gå over til Gymleik.

Det kan komme mindre endringer i timeplanen pga Covid 19.

Gymleik på tirsdager
Går som normalt, fra 4-6 år. Kan bli delt i to grupper om det er mer enn 19 barn

IG 1 og IG 2 på tirsdager
Går som normalt, men må bli delt opp i flere grupper.

Trampettparitiene på torsdager
Går som normalt

Integreringspartiet
Går som normalt

Konkurransepartier
Går som normalt.
For å være med på konkurransepartiet må trenerne og turneren i samarbeid snakke med hovedtrener.

Vi trenger hjelp!

Vi trenger hjelp av foreldre til diverse oppgaver til diverse tider. Dette kommer vi tilbake til. Det vi trenger aller mest akkurat nå er trenere. Mange av våre ungdommer slutter for å gå på skoler andre steder, og vi blir i beit.  Ta kontakt treneransvarlig, Monica Reitan, om du kan være med som trener eller hjelpetrener.

Ingen prøvetimer

Dette semesteret blir det ingen prøvetimer. Er du påmeldt og har fått bekreftelse, så blir du med frem til desember.

Spørsmål

Send e-post til medlem@kifturn.no. Vi jobber på dugnad og e-posten blir ikke lest hver dag, men nå i disse ukene vil vi svare raskt.