Drømmetanken – Unge hoppere får trene med stjernene

Pressemelding fra Norsk Tipping.

Blant flere hundre mulige vinnere i Drømmetanken hos Norsk Tipping ble skihopperne Ingrid og Sindre fra Kongsberg plukket ut for å få en forsmak på livet som toppidrettsutøver.
Lørdag 16. september skal de, sammen med treneren Grethe-Kristin Fretheim, tilbringe en drømmedag på Norsk Toppidrettssenter. Vinnere fra fem andre idretter som Norsk Tipping sponser deltar også. På Olympiatoppen på Sognsvann skal de blant annet ha basistrening, spesialtrening og lunsj sammen med eliteutøvere. I tillegg blir det foredrag om Fairplay, antidoping, medietrening og gjennomføring av pressekonferanse. Hvilke utøvere de får møte, er en overraskelse.
Ingrid Hordvik Kleven og Sindre Aslesen er henholdsvis 14 og 15 år, og det var ressurspersoner i hoppklubben som nominerte dem til Drømmetanken.
– Klubben vår har de siste årene satset stort på rekruttering, og som et resultat av dette har vi nå fått en hopper i verdenstoppen i Daniel Andre Tande. Denne muligheten dere nå kommer med gir en stor inspirasjon og motivasjon både for trenere og utøvere i vårt videre arbeid, heter det i søknaden.
Hvis dere ønsker å snakke med Ingrid og Sindre før eller etter begivenheten, kan dere kontakte Morten Fretheim på tlf 91889518
Det er Skiforbundets Espen Bjervig som vil gjennomføre medietreningen med de unge utøverne.
Media er hjertelig velkomne til å delta på pressekonferansen med påfølgende fotoshoot klokka 14.00 lørdag 16. september. Noen av våre kjente eliteutøvere vil også være tilstede, men ungdommene vet ikke hvilke stjerner de får møte. Har dere ikke anledning til å delta, kan Norsk Tipping være behjelpelig med å skaffe bilder og video.
Norsk Tipping lanserte Drømmetanken i januar 2016. Dette er et samarbeid mellom selskapet og våre partnere innenfor idrett, kultur og humanitær sektor. I den virtuelle Drømmetanken tilbyr partnerne unike opplevelser som ellers ikke ville ha vært oppnåelige. Toppidrettsdagen er en slik drøm, som blir virkeliggjort i samarbeid med Norges Skiforbund (Langrenn og Hopp), Norges Ishockeyforbund, Norges Friidrettsforbund, Norges Fotballforbund, og Norges Snowboardforbund.
Anne Helseth
Rådgiver, Norsk Tipping