Drømmedag på Olympiatoppen

Trener Grethe-Kristin, Ingrid og Sindre utenfor Olympiatoppen.

Blant flere hundre søkere ble Ingrid Hordvik Kleven, Sindre Aslesen og trener Grethe-Kristin Fretheim plukket ut til Drømmetanken hos Norsk Tipping.

Treningsøkt med landslagstrener Magnus Brevig (t.v.) og landslagshopper Halvor Egner Granerud.

Til Laagendalsposten uttaler Sindre at han har hatt sommerfugler i magen siden han fikk beskjed om å få være med. De har lært nye ting om hvordan det er å være toppidrettsutøver. – Det er litt mer hektisk enn jeg trodde. Det skjer mye hele tiden. Det overrasket med litt, sier Sindre.

Drømmedagen var fylt opp med et fullspekket program på Olympiatoppen med foredrag, treninger med landslagsutøvere og -trenere og tilhørende pressekonferanse, med andre ord en forsmak på livet som toppidrettsutøvere!

På programmet var bl.a. 2 timers basistrening med Heidi Weng og Astrid Urenholt Jacobsen og ikke minst Lars Haugvad, leder for hopplandslagets helseteam. – Lars tok seg meget godt av oss og gjorde dagen til noe helt spesielt. I tillegg ga han oss en helt spesiell omvisning «på huset», sier trener Grethe-Kristin.

Så ble det lunsj sammen med aktive utøvere før foredrag om ernæring sto på programmet etterfulgt av medietrening v/Langrennslandslaget. Deretter var det pressekonferanse og foto shoot! Laagendalspostens Torgrim Gotland Bakke intervjuet våre utøvere med påfølgende foto shoot, deretter ble det TV-intervju med VG TV samt et filmteam fra TV2 Sportskanalen som vedheng til et av høydepunktene, nemlig en 2-timers trening med landslagstrener Magnus Brevig og landslagshopper Halvor Egner Granerud. En fantastisk økt med teknikk trening, testing, styrkeøkt, og «hvem av oss er mykest» konkurranse. Konklusjon: Ingrid og Sindre er helt på høyden med Halvor, mangler bare litt på leggvinkelen!!!

Fra pressekonferansen på Olypiatoppen sammen med Halvor Egner Granerud (t.h.)

Etter middag var det nye foredrag med Anti-doping Norge som var meget interessant ifølge ungdommene.  Siste foredrag var om Fair play som gjelder for alle idretter og ikke bare fotball!

– Kostholdsforedraget var spennende. Det er noe vi vil ha veldig god bruk for også, sier Ingrid til Laagendalsposten.

– Det er en stor inspirasjon å være her. Vi får se hvordan utøver som Daniel-Andre Tande lever. Dette er jo en del av hverdagen hans, sier Grethe-Kristin til Laagendalsposten. Tusen takk til Norsk Tipping for en drømmedag, hopplandslaget for alle klærne vi fikk og ikke minst alt dere bidro med for å gjøre dagen til en stor opplevelse, avslutter Grethe-Kristin.